ابدومینوپلاستی (Tummy Tuck) چیست؟ + عوارض آن | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

ابدومینوپلاستی (Tummy Tuck) چیست؟ + عوارض آن | پزشکی


حتما برای شما نیز پیش آمده است که ورزش کردن و دراز و نشست رفتن سبب آب شدن چربی های شکمی نشود! اگر جزو آن دسته از مردمی هستید که چربی بیشتری در شکم خود دارند و نمی‌توانند آن را با رژیم خوراکی یا انجام تمرینات ورزشی آب کنند ، می‌توانید از فرایندی مصرف نمایید که دکتران به آن ابدومینوپلاستی می‌گویند.

در این جراحی، چربی‌ها و پوست اضافی شکم برداشته می‌شود، عضلات موجود در دیواره شکمی سفت‌تر می‌شود و همین امر سبب می‌گردد شکمی صاف و یک دست داشته باشید.

به دلیل داشته باشید که ابدومینوپلاستی با لیپوساکشن یکسان نیست. اگرچه می‌توانید برای خوب شدن تقویت خود لیپوساکشن را به همراه جراحی ابدومینوپلاستی انجام دهید.

همانطور که می‌دانید ابدومینوپلاستی یک جراحی بزرگ است و اگر می خواهید از این روش برای آب کردن چربیهای شکمی خود مصرف نمایید بایست قبل از هر کاری مواردی را در ذهن داشته باشید. در این مقاله همراه ما باشید تا حقایقی را در مورد ابدومینوپلاستی مورد تحقیق قرار دهیم.

چه کسانی مناسبترین نامزد برای انجام ابدومینوپلاستی هستند؟

همواره جراحی ابدومینوپلاستی برای آقایان و خانم های که از تندرستی جسمی مناسبی برخوردار هستند خوب خواهد بود. خانم های که بارداری‌های متعددی را تجربه کرده اند می توانند از این شیوه برای سفت تر کردن پوست شکم و کم شدن چربی‌های آن مصرف کنند.

همینطور جراحی ابدومینوپلاستی برای آقایان و خانم های که وقتی چاق بوده اند و در حال حاضر رسوبات چربی اضافی دارند یا پوست اطراف شکمشان شل شده است قادراست گزینه مناسبی باشد.

چه کسانی نبایست از این روش مصرف کنند؟

اگر قصد بارداری دارید مناسبتر است جراحی ابدومینوپلاستی خود را تا وقتی که بچه به دنیا نیامده است به تعویق بیندازید. در طول جراحی، عضلات عمودی سفت می‌شوند و بارداری‌های اینده قادراست این عضلات را از هم جدا سازد.

قصد دارید وزن بیشتری کم نمایید؟ پس جراحی ابدومینوپلاستی برای شما خوب نخواهد بود. این جراحی بایست آخرین گزینه ای باشد که به آن پناه می‌اورید. وقتی که تمام راه‌های کم کردن

چربی شکمی را امتحان می‌نمایید و به هیچ نتیجه ای نمی‌رسید مناسبتر است به فکر این جراحی بیفتید. این فرآیند نبایست به عنوان جانشینی برای کم شدن وزن مورد مصرف قرار گیرد. همینطور بایست ظاهر زخم‌هایی که بعد از جراحی ایجاد می‌شود را مددید داشته باشید. مناسبتر است در مورد زخم‌ها و مدت وقت ماندگاری آن با دکتر صحبت نمایید.

چگونه خود را برای جراحی ابدومینوپلاستی مهیا کنیم؟

مناسب اولین مرحله ای که پیش روی شما قرار دارد انتخاب جراح خوب و مشورت گرفتن از اوست. در این جلسه، مناسبتر است در مورد اهداف و گزینه های زیر با دکتر صحبت نمایید:

  • ابدومینوپلاستی کامل. در این گونه جراحی، جراحتلاش می‌کند شکم شما را از استخوان لگن ویژهره تا استخوان لگن ویژهره ببرد و سپس پوست، بافت و عضلات را شکل بقسمتد. امکان پذیر است به مدت چند روز به لوله تخلیه احتیاج داشته باشید.
  • ابدومینوپلاستی جزئی: این گونه جراحی اکثر بر روی مردمی انجام می‌شود که رسوبات چربی در آن‌ها زیر ناف واقع شده است. در طول این فرایند،جراح ناف را حرکت نمی‌دهد و انجام آن دو یا چند ساعت به طول می‌انجامد.

اگر سیگاری هستید امکان پذیر است دکتر از شما بخواهد سیگار کشیدن را حداقل به مدت دو هفته قبل از جراحی و دو هفته بعد از جراحی ترک نمایید. ترک سیگار در این تقویت به اندازه نیست.

بایست به طور کامل سیگار کشیدن را متوقف نمایید زیرا اینکار سبب می‌شود پیامد شدیدتری بعد از جراحی ایجاد شود و فرآیند معالجه کندتر شود. قبل از جراحی از رژیم‌های خودسرانه مصرف ننمایید. نوبت خوراکی کامل ومناسب استفاده نمایید. دارا بودن یک رژیم خوراکی سالم به شما یاری می‌کند بهبودی مناسبی داشته باشید.

در مورد داروهایی که استفاده می‌نمایید به دکتر خود اطلاع دهید. مواردی همانند داروهای تجویز شده، داروهای گیاهی و دیگر مکمل‌ها بایست به دکتر گفته شوند. امکان پذیر است دکتر از شما بخواهد به مدت چند روز استفاده داروهای ویژهی را متوقف نمایید. قبل از انجام جراحی، منزل خود را مهیا نمایید. شما به موارد زیر احتیاج خواهید داشت:

  • بسته‌های یخ
  • لباس آسان و شل
  • وازلین
  • صندلی ویژه حمام

بعد از جراحی بایست شخصی را داشته باشید که شما را تا منزل همراهی کند. اگر تنها زندگی می‌نمایید، مناسبتر است از دوستان خود بخواهید حداقل شب اول پیش شما باشند. برای این جراحی برنامه ریزی داشته باشید.

ابدومینوپلاستی چگونه انجام می‌شود؟

این جراحی امکان پذیر است یک یا پنج ساعت طول بکشد. امکان پذیر است شب در بیمارستان بمانید. این موضوع به تقویت شما ارتباط دارد. بیهوشی عمومی خواهید داشت و همین امر سبب می‌شود در طول جراحی خواب باشید.

پیامد جانبی احتمالی ابدومینوپلاستی:

امکان پذیر است چند روز بعد از جراحی تورم و درد را در جسم خود احساس نمایید. دکتر داروهایی را برای این تقویت تجویز می‌کند و نحوه مدیریت درد را توضیح می‌دهد. امکان پذیر است به مدت چند هفته یا ماه درد داشته باشید.

همینطور مواردی همانند کرختی، کبودی و خستگی در طول این مدت را امکان پذیر است تجربه نمایید. هنظیر دیگر جراحی‌ها، این جراحی نیز امکان پذیر است ریسکاتی دنبال داشته باشد.

پیامد جانبی اگرچه نادر است اما قادراست در برگیرنده عفونت، خونریزی زیر پوست یا لخته‌های خونی باشد. اگر جریان خون شما ضعیف باشد، مبتلا به دیابت یا مریضی‌های قلبی، ریوی یا نارسایی کبدی باشید امکان پذیر است پیامدهای بعد از جراحی تجربه نمایید. همینطور امکان پذیر است فرایند خوب شدن و معالجه به درستی پیش نرود.

همین امر سبب می‌شود زخم زیادتری بر روی جسم بماند. اگر فرایند خوب شدن و معالجه به کندی پیش رفت امکان پذیر است به جراحی دوم احتیاج داشته باشید. این جراحی زخم‌هایی را بر روی جسم بر جای می‌گذارد. اگرچه چنین زخم‌هایی در زیادتر موارد ناپدید می‌شود اما در بعضی از موارد هرگز به طور کامل معالجه نمی‌شود. جراح شما کرم‌ها یا پمادهای ویژهی را تجویز می‌کند که قادراست به خوب شدن زخم یاری بی‌شماری بکند.

مواظبت بعد از جراحی ابدومینوپلاستی:

جراحی ابدومینوپلاستی چه کامل باشد و چه جزئی به بخیه زدن و بانداژ احتیاج خواهد داشت. بایست همه ی دستورالعمل‌های جراح برای بانداژ را دنبال نمایید. بانداژ برای خوب شدن و معالجه یاری بی‌شماری خواهد کرد.

جراح از شما می خواهد به زمان نشستن یا دراز کشیدن موقعیت خوبی را انتخاب نمایید. همینطور حداقل برای۶ هفته بایست از انجام فعالیت‌های شدید پیشگیری نمایید. امکان پذیر است یک یا چند ماه بعد از جراحی به استآسان احتیاج داشته باشید. دکتر پیشنهاد‌های سودمندی در این مورد ارائه خواهد کرد.

بازگشت به زندگی روزانه:

به طور کلی، زیادتر مردم دوست دارند بدانند بعد از این جراحی چه ظاهری خواهند داشت. اما بایست به دلیل داشته باشید که این موضوع به وقت احتیاج دارد. امکان پذیر است بعد از جراحی احساس مناسبی نداشته باشید. دارا بودن رژیم خوراکی خوب و انجام دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد